Norad

Er norsk alltid best?: utlendingers kompetanse har bidratt til økonomisk vekst og velferd i Norge helt siden vi tok vårt første skritt fra jordbruk til industri. Når vi nå i økende grad vender nesen utover for å satse på handel og eksport, blir utlendinger en enda viktigere ressurs for norske selskaper. Mange bedrifters storsatsing i andre verdensdeler har ofte gitt dårlige resultater. Ikke fordi produktet er dårlig, men fordi norske næringslivsledere mangler forståelse og innsikt i fremmede kulturer.
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Er norsk alltid best?: utlendingers kompetanse har bidratt til økonomisk vekst og velferd i Norge helt siden vi tok vårt første skritt fra jordbruk til industri. Når vi nå i økende grad vender nesen utover for å satse på handel og eksport, blir utlendinger en enda viktigere ressurs for norske selskaper. Mange bedrifters storsatsing i andre verdensdeler har ofte gitt dårlige resultater. Ikke fordi produktet er dårlig, men fordi norske næringslivsledere mangler forståelse og innsikt i fremmede kulturer.
Hylleplassering
  • Art.
Emne
År
Vertsdokument
  • I: Ressurs : NORADs magasin om næringslivssamarbeid med utviklingsland, Vol. 2, nr. 2 (1996). - ISSN 08060770
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
Finnes i
  • I: Ressurs : NORADs magasin om næringslivssamarbeid med utviklingsland, Vol. 2, nr. 2 (1996). - ISSN 08060770
*000      ap
*0019216
*008970218                a          0 ska
*096  $aArt.
*24500$aEr norsk alltid best?$butlendingers kompetanse har bidratt til økonomisk vekst og velferd i Norge helt siden vi tok vårt første skritt fra jordbruk til industri. Når vi nå i økende grad vender nesen utover for å satse på handel og eksport, blir utlendinger en enda viktigere ressurs for norske selskaper. Mange bedrifters storsatsing i andre verdensdeler har ofte gitt dårlige resultater. Ikke fordi produktet er dårlig, men fordi norske næringslivsledere mangler forståelse og innsikt i fremmede kulturer.
*610  $aTomra Systems
*650  $aCulture
*650  $aMarketing
*650  $aEXPORTS
*650  $aEducation
*651  $aNorway
*7730 $gVol. 2, nr. 2 (1996)$tRessurs : NORADs magasin om næringslivssamarbeid med utviklingsland$x08060770$70
*850  $aNORAD
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Send til